top of page

תודה!

"זומבילנד: ירייה כפולה" - ביקורת סרט

עודכן: 17 באוג׳ 2023

עשור אחרי הסרט המקורי, "זומבילנד: ירייה כפולה" הגיע לבתי הקולנוע והוא מספק שעה וחצי של צחוקים, אקשן ואפילו רומנטיקה – אך יותר מכל, פשוט כיף טהור.

מתוך "זומבילנד: ירייה כפולה" | צילום: באדיבות פורום פילם
מתוך "זומבילנד: ירייה כפולה" | צילום: באדיבות פורום פילם

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


בהתאם לזמן שחלף במציאות, העלילה נפתחת עשר שנים לאחר אירועי הסרט הראשון, כשחבורת השורדים העליזה – בכיכובם של וודי הרלסון, אמה סטון, ג'סי אייזנברג ואביגייל ברסלין – חיה בשלווה ובנחת במה שהיה פעם הבית הלבן. ביחד הם חוגגים את חג המולד לא בחג המולד, משתעשעים עם חפצים יוקרתיים שהיו שייכים בעבר לגדולי האומה ובעיקר מנסים ליהנות מהאפוקליפסה כמשפחה שמחה ומאושרת. ביום בהיר אחד המצב משתנה וכך הרפתקה חדשה יוצאת לה לדרך.


אחרי שבשנה שעברה ביים את "ונום", הבמאי רובן פליישר חזר למקורות ושב לביים את הסיקוול לסרט עמו פרץ לתודעה. יחד עמו חזרו גם רט ריס ופול ורניק, צמד התסריטאים שבחלוף הזמן הספיקו לכתוב את שני סרטי "דדפול", והפעם צירפו אליהם למלאכת הכתיבה גם את דייוויד קלהאם (תסריטאי עולה בהוליווד שנבחר לכתוב גם את ההמשך ל"ספיידרמן: ממד העכביש").


שיתוף הפעולה בין ארבעת הגורמים הללו מניב קומדיית-זומבים שאמנם לא מחדשת כלום לעומת קודמתה, אך מספקת מנה של אסקפיזם זך ועמוס בכל טוב.

החל בבדיחות על סוגי מתים מהלכים, דרך פאנצ'ים על "המתים המהלכים" וכלה בקריצות שנונות לתרבות הפופ לדורותיה – "ירייה כפולה" לרגע לא מוריד את הרגל מהגז. אחד משיאיו מגיע עם סצנת וואן-שוט מפתיעה, אנרגטית, סטייליסטית ומאוד לא-אופיינית לסרטים בסגנון, בה קשה להוריד את העיניים מהמסך.


גם לפני כן, רמת ההנאה נשמרת הודות להופעות אורח מבדרות של לוק וילסון ("מועדון החברים") ותומס מידלדיץ' ("תופסת") וחשובה ונפלאה מהם – זואי דויטש ("למה דווקא הוא?") שלוקחת תפקיד קומי קריקטוריסטי, עושה ממנו מטעמים ומספקת את הופעתה הטובה ביותר עד עתה.

"זומבילנד: ירייה כפולה" לא מחדש דבר וחצי דבר ומגיע בתקופה בה האל-מתים כבר הרבה אחרי שיאם הקולנועי. זה סרט שלרגע לא מנסה להיות יותר ממה שהוא ומצליח לעשות בדיוק את מה שהוא רוצה: להיות בידור פופקורן קליל, מבדח ונחמד. אם כך יראה גם הפרק השלישי במסעותיהם של קולומבוס, וויצ'יטה ושות', אני בהחלט אהיה שם. רק הפעם בתקווה שיגיע קצת יותר מהר.


דירוג סופי: 70 בקולנוע.


נ.ב.

שימו-לב להישאר לסצנת הפוסט-קרדיטס האדירה, אחרת ביל מארי ידפוק לכם כיסא בראש.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page