top of page

תודה!

"הבנים: שטני": מה מצפה לנו בסדרת הספין-אוף החדשה

עודכן: 2 בפבר׳

אמזון פריים הכריזה על סדרת ספין-אוף נוספת ל"הבנים" (The Boys), והפעם מדובר באנתולוגיה מונפשת בת 8 פרקים. הסדרה החדשה, שנקראת בתרגום חופשי "הבנים: שטני" (The Boys: Diabolical), צפויה להגיע אלינו כבר בחציה הראשון של 2022.

בא לכם לזכות בכרטיסים זוגיים לסרטים במתנה? בואו לאינסטגרם שלנו!


העונה השנייה של הבנים הצליחה עד כדי כך שהיא גרמה לאמזון פריים להזמין לסדרה עונה שלישית עוד בטרם החלה - ולצדה גם שתי סדרות ספין-אוף. בספטמבר 2020, הוכרזה סדרת הספין-אוף הראשונה, ללא שם רשמי אך עם תקציר מסקרן: בקולג' לגיבורי על המנוהל על ידי ווט (Vought), את הפוקוס יקבל צוות שנקרא ג'י-מן (G-Men) שמהווה פרודיה על קבוצת גיבורי העל האיקונית אקס-מן.


בתחילת החודש, בכנס קומיק קון ברזיל, הכריז קארל אורבן (בילי בוצ'ר) על סדרת הספין-אוף השנייה - הבנים: שטני - ואפשר להניח כי הקאץ'-פרייז שלו הסתנן לשם הפרויקט מסיבה מסוימת. בטיזר הקצרצר ששוחרר לא רואים הרבה, שכן יצירת הסדרה טרם הושלמה וניכר כי קיים רצון לשמור את הקלפים קרוב לחזה, אבל מי שיצפו בו לכל הפחות יזכו למעט בידור. על רקע קולן של סירנות משטרה, ההצצה נפתחת עם טרור (Terror), כלבו של בוצ'ר שמתעסק ב"ענייניו", כשלפתע נשמע קול ירייה המסיח את דעתו של הכלבלב החמוד למספר רגעים. אין כאן הרבה מידע, אלא אם כן מושבעי הקומיקס ישימו-לב לאי-אילו רפרנסים שפספסתי.

דבר אחד שכן ניכר מאוד הוא שבדומה לסדרתה בלתי מנוצח (Invincible), נראה שגם כאן אמזון בחרה בסגנון הנפשה רטרו-קלאסי, שמזכיר יותר סדרת משנות התשעים מסדרות בנות זמננו. בתנאי שהדבר מבוצע כראוי, אין בכך כל רע כמובן וכולי תקווה כי בסדרה הזו יושקע יותר תקציב בוויזואליות עצמה. בפעם הקודמת, נדמה שעיקר המשאבים הופנה לצוות השחקנים שדיבב את בלתי מנוצח (סטיבן יאון, ג'יי קיי סימונס, מארק המיל) - בחירה שיתכן כי הייתה בעוכריה של איכות האנימציה.

לוגו הסדרה, "הבנים: שטני" | צילום: באדיבות אמזון פריים
לוגו הסדרה, "הבנים: שטני" | צילום: באדיבות אמזון פריים

כך או אחרת, הסדרה החדשה תרענן את העולם של הבנים בשתי דרכים - כשהיא תהווה סדרת אנימציה ואנתולוגיה גם יחד. סדרות אנתולוגיה מספרות סיפורים מנותקים אחד מהשני: לפעמים אין קשר בין פרק לפרק כמו בסדרות מראה שחורה או אהבה, מוות ורובוטים; ולעיתים אין קשר בין עונות, כפי שנעשה למשל בפארגו או בלש אמיתי. כאמור, אחרי התנסותה עם בלתי מנוצח, עבור אמזון פריים לא מדובר בתחום חדש.


יחד עם הבנים, חשוב לציין גם כי שתי הסדרות חידשו המון, אפילו אם בעבר כבר ראינו מספר סרטים וסדרות שנגעו בצד המחוספס של גיבורי העל. עם הגעתה באמצע 2019, הבנים הביאה עמה משב רוח מרענן במיוחד אחרי עשור שבו סרטי מארוול שלטו בתעשייה עם סרטיהם הססגוניים והמגוונים. הדמויות שהיא מציגה הן אלימות במיוחד, אך חשוב מכך, הן גם אנושיות ומורכבות להפליא: מחד, לדמויות הראשיות הטובות יש תכונות שליליות אותן אנחנו רואים לאורך כל הדרך - הן נקמניות, מרוכזות בעצמן ואלימות לא פחות מגיבורי העל. מאידך, לרוב הדמויות 'ה"רעות'' יש תכונות מעוררות-הזדהות ואמפתיה, הן מוצגות כברגים קטנים במערכת, מכורות לסמים, ואחת מהן אף גדלה לבדה במעבדה ללא משפחה. כך מתקבלות דמויות עגולות עם בעיות אמיתיות, שנראות כמו אנשים מהיום-יום ולא כמו קריקטורות.

יוצר הסדרה הוא אריק קריפקי (על טבעי), והוא חתום בה על מספר תפקידים נוספים: הוא כתב חלק מפרקיה, ביים את הפרק האחרון של העונה הראשונה וגם משמש כמפיק הראשי שלה. יחד עם קריפקי מפיקים את הסדרה גם סת' רוגן ואוון גולדברג (האמונים יחד גם על הפקת בלתי מנוצח), והיוצרים של הקומיקס המקורי, גארת' אניס ודריק רוברטסון. נראה כי לקריפקי איכפת מחומר המקור, ומעורבותם של יוצרי הקומיקס בהפקה ניכרת גם היא: דמויות אמינות ופרקים איכותיים, עליהם עבדו אנשים שמבינים את הנפשות הפועלות לעומקן ושהעלילה בראש מעייניהם.


מעורבותם של כל בעלי התפקידים הללו גם בסדרות הספין-אוף מעוררות תקווה לתוצר איכותי, וזה עוד לפני שדיברנו על צוות הכותבים המוכשר שהוכרז: ג'סטין רוילנד (ריק ומורטי), אנדי סמברג (ברוקלין תשע-תשע), אילנה גלייזר (ברוד סיטי), אקוופינה (כוכבת שאנג-צ'י), סת' רוגן ואוון גולדברג (שיפיקו גם הפעם), וכן כותב הקומיקס גארת' אניס. כל אחד מהכותבים האלו יתרום פרק אחד לסדרת האנתולוגיה החדשה ונראה שיש לנו כאן מגמה ברורה. הרוב המוחלט של השמות מזוהה בעיקר (אם לא לחלוטין) עם תכנים קומיים, כך שהספין-אוף כל הנראה יביא לנו סיפורים חולניים מתמיד, אלימים מתמיד וכמובן - גם מצחיקים מתמיד.

לפי קריפקי, מצפים לנו "שמונה פרקים שיהיו לא צפויים, מצחיקים, מזעזעים, מלאים בדם, ומרגשים לחלוטין. חשבתם שהבנים מטורפת?", הוא שואל, "חכו עד שתראו את זה".

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page