top of page

תודה!

"רצח כתוב היטב 3": ריאן ג'ונסון התחיל לפתח את הסרט; מבטיח "כיוון חדש"

עודכן: 24 בפבר׳

ריאן ג'ונסון החל לעבוד על "רצח כתוב היטב 3". בריאיון חדש הוא גם מספר מעט על תהליך היצירה שלו והיצירות שהשפיעו עליו.

מתוך "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" | צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" | צילום: באדיבות נטפליקס

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית (Glass Onion: A Knives Out Mystery) מככב בימים אלו בראש רשימת הסרטים הנצפים ביותר בנטפליקס - ומעריצי הסרט בטח ישמחו לשמוע שריאן ג'ונסון, הבמאי-תסריטאי מאחורי הזיכיון, כבר החל במלאכת כתיבת הסרט השלישי בפרנצ'ייז.


"לא התחלתי כשאני חושב על תסריטאות כמקצוע", מספר ג'ונסון בריאיון טרי למגזין וראייטי (Variety). "התחלתי לעשות סרטים עם החברים שלי, וכשלמדתי את העניין, לקחתי אותו יותר ברצינות. אבל אני עדיין מכוון לתחושה הזו של להיפגש עם קבוצת חברים ולנסות משהו מגניב".

ג'ונסון, רק נזכיר, פרץ לתודעה הקולנועית עם בריק (Brick) המתוחכם עוד ב-2005. היה זה מותחן ניאו-נואר שהוא כתב הישר עם סיום שנותיו בקולג', בהשפעת הרומנים של דשיל האמט (הנץ ממלטה) אותם אהב מאוד. הוליווד שמה-לב לכישרון של ג'ונסון במהרה, ובפסטיבל סאנדנס של אותה השנה זכה ג'ונסון בפרס על יצירתיות. כך הוא התחיל לבנות לעצמו שם כיוצר רב-תכליתי ומוכר של סרטי ז'אנר.


אל סרטי רצח כתוב היטב הגיע ג'ונסון אחרי שגמע בהיותו נער את ספרי הבילוש של אגאתה כריסטי. המטרה העיקרית של ג'ונסון עם הזיכיון הייתה לשחזר את האושר שחווה כשצפה בעיבודים ישנים יותר של סיפורי המסתורין שלה עם כל משפחתו. סרטים כמו רצח באוריינט אקספרס (המקורי מ-1974), בכיכובו של אלברט פיני או המשכו מוות על הנילוס, עם פיטר אוסטינוב.


לדבריו: "הם הרגישו כמו הדבר הכי מבדר בעולם. אנחנו יוצרים את הסרטים האלה בראש ובראשונה כבידור. מה שהיה מרגש ביצירה [של תעלומה יוונית] היה הניסיון להשתוות אל כריסטי עם סיפור חדש לגמרי".

חילוץ דבר-מה חדש מקלאסיקות קולנועיות הוא דבר שחשוב למדי עבור ג'ונסון, שנמנע בזהירות מהתמסרות ושקיעה בנוסטלגיה. "אני רק מנסה למצוא משהו שיש לי שורשים עמוקים בו, שיש לי אהבה עמוקה אליו, ולחזור לחוויה ממנה נובעת האהבה הזו. לא על-ידי אמירה לקהל, 'זוכרים כשאהבנו את הדברים האלה?', אלא בעצם הניסיון להיזכר מה הייתה החוויה שלי ולהבין איך הקהל יכול לחוות זאת בצורה מרעננת. נוסטלגיה היא האויב. זה בדיוק ההפך ממה שאני תמיד מנסה להגיע אליו: משהו תוסס וחד שמרגיש מאוד נוכח".


לסיום, ג'ונסון סיפר כי: "אני מתחיל לעבוד עכשיו על הסרט השלישי, וזה גם מה שעורר בי קצב יצירתי: אני לא צריך לשכפל את הסרט האחרון בכלל. המטרה היא לצאת לכיוון חדש לחלוטין מבחינה טונלית ותמטית". טרם ידוע מתי רצח כתוב היטב 3 יגיע לנטפליקס, אך אנחנו כמובן נהיה כאן כדי לעדכן.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page