top of page

תודה!

10 המשחקים שאנחנו הכי מצפים להם ב-2022

עודכן: 26 ביוני 2022

שנת 2022 בעולם הגיימינג עומדת להיות מלאה במסעות לחלל, קסמים, עולמות פוסט אפוקליפטיים מרהיבים וגרפיקה משגעת. לקראת הגעתו של כל הטוב הזה אלינו - קבלו את 10 המשחקים החדשים שאנחנו הכי מתרגשים לקראתם השנה.


יותר מכל מדיום אחר כנראה, כשמשחקים במשחק איכותי לא רק נשאבים לחוויה מיוחדת במינה אלא מרגישים שממש היינו חלק ממנה בעצמנו. ההזדמנות להיות קאובוי, חוקר אוצרות, אל יווני, גיבור-על או חייזר צבעוני, הפכה לפיכך בשנים האחרונות לאטרקטיבית למדי עבור שחקנים רבים מאי-פעם. אז לאחר שמיצינו כבר את כל משחקי השנה החולפת, הגיע הזמן לצלול עמוק לכותרים גדולים של זו החדשה - שמבטיחה להפתיע אותנו עם כמה וכמה שמות מסקרנים מאוד.


מה מצפה לנו? סיקוולים להם חיכינו לא-מעט זמן, כמו S.T.A.L.K.E.R, שחוזר לחיינו יותר מ-15 לאחר המשחק הראשון; ויחד עמו, God of War: Ragnarok, שקודמו הסעיר אותנו עם משחקיות וסיפור ממכרים והבטחה להמשך גדול אף יותר. נוסף על כך, יגיעו השנה גם כותרים חדשים לחלוטין שאוצרים בתוכם הבטחה לעולמות חדשים ומופלאים, ובהם החלל האינסופי של Starfield או בית הספר לכישוף ולקוסמות שיקום לתחייה בגרסה מרהיבה אי-פעם ב-Hogwarts Legacy. לא משנה מה הטעם שלכם בגיימינג, נדמה כי ל-2022 יהיה מה להציע לכם. נתחיל?


Dying Light 2


החוק הראשון בסרטי זומבים קובע שאם אין לך תותח אז כבר עדיף שתברח. משחק ההמשך של Dying Light, מתרחש כ-20 שנים לאחר אירועי קודמו מ-2015 מפגיש אותנו עם איידן. גיבור המשחק הוא נער שליחויות המנוסה בפארקור, שמנסה לשרוד בתוך ה"עיר" - אחת ממעוזי האנושות האחרונים באירופה. גם הפעם, השחקנים יאלצו להתמודד כנגד ה"נגועים", מתים מהלכים שנעשים אגרסיביים יותר בשעות הלילה, ויתר פלגי האנושות שנאבקים בקנאות על שארית המשאבים והשטח שנותרו בעולם.


בין התוספות המסקרנות במשחק החדש תמצאו: שימוש במצנח, עוגן נעיצה ולפחות 3,000 אנימציות פארקור לטובת תחושת תנועה חלקה ומהירה יותר בעיר העצומה. כמו-כן ישנו גם מצב המולטיפלייר הקואופרטיבי, שיאפשר לכם ולשלושה חברים נוספים לשחק יחדיו, בתוך העולם הפתוח שמבטיח להיות אדיר-ממדים.


מתי: 4 בפברואר

פלטפורמות: Xbox Series X/S, PS4, PS5, Xbox One, Nintendo Switch, Microsoft Windows


Total War: Warhammer III


מלחמה מקבלת גוון אחר כשמסתכלים על שדה הקרב מרחוק. היקום האכזרי של Warhammer שב בכותר השלישי וככל הנראה האחרון בטרילוגיית האסטרטגיה של SEGA למשחקי הזיכיון, שיעמת הפעם בין הפלגים השונים לצבאם של ארבעת אלוהי הכאוס. פרטי העלילה אמנם לא נחשפו במלואם, אך נרמז שמרבית הקמפיין לשחקן יחיד יתרחש בממדי הכאוס, בעוד שהמפה תרחיב משמעותית את גודלה לעומת המשחק הקודם.


ברוח מותג Total War כולו, המשחקיות תתבסס כמיטב המסורת על קרבות אפים ותכנון אסטרטגיה וטקטיקות בזמן אמת, בזמן שבמצב הקמפיין יהיה ניתן לנהל את ההתיישבויות והדיפלומטיה של כל אחד משבעת הצבאות הקיימים. גם הפעם קיים מצב מולטיפלייר תחרותי, ולבעלי צמד המשחקים הקודמים תהיה גם אפשרות לאצת לקפיין מאסיבי בהשתתפות כל הגזעים השונים מכל הכותרים עד עתה.


מתי: 17 בפברואר

פלטפורמות: Microsoft Windows, Linux, Mac OS

Horizon Forbidden West


המשכון ישיר להצלחתו של Horizon Zero Dawn: משחק התפקידים וההרפתקאות הנפלא בגוף שלישי, ששילב בין ז'אנר ההישרדות לעולם פתוח ופוסט-אפוקליפטי וחיות-פרא רובוטיות. בסיקוול מעורר התיאבון, נזכה להמשיך את סיפורה של הגיבורה האמיצה אלוי, שתרה ברחבי ארה"ב של המאה ה-31 לספירה אחר ממצאים חדשים בנוגע לעברו של העולם, כדי להצילו מזעמן של המכונות.

במסעה, תזכה הפרוטגוניסטית לבקר בצדה המערבי של היבשת, באזורים מהפנטים ועוצרי-נשימה כמו קליפורניה, יוטה ונבדה של המילניום העתידני. כמו-כן, אלוי תנסה לפתור את תעלומת ה"מגפה האדומה" המסתורית שפוקדת את אזורים אלו ובמקביל תיפגש בשבטים ומכונות חייתיות חדשות. תכינו את החץ וקשת - זו הולכת להיות חוויה פראית.


מתי: 18 בפברואר

פלטפורמות: PS4, PS5


Elden Ring


הרומן בין ז'אנר הפנטזיה וטבעות הכוח נושן כמו הזמן עצמו. לכן כשהרפתקנים למיניהם שמעו על טבעת האלדן היה זה רק עניין של זמן עד שהם ינהרו בהמוניהם אל עבר הארצות שבין לבין (The Lands Between). האגדה מספרת כי למחזיקי טבעת זו יוענק כוח בלתי-מנוצח, בעוד שגם רסיס ממנה יאפשר למחזיקים בה להיות בעלי פוטנציאל קטלני.


אם נדמה כי מדובר בהמשך לסדרת Dark Souls, רק בשינוי אדרת וגרפיקה משופרת, הנה מספר הבדלים שהוצגו בסרטון המשחקיות: שימוש מוגבר בקסמים והתגנבות בזמן קרבות, מפה מרהיבה ביופייה וכפולה בגודלה מ-Dark Souls 3, שאפילו מובטח כי רק על-ידי חקר שלה יתאפשר לשחקנים לגלות מיומנויות חדשות, בשונה משיטת עץ היכולות (Talent tree). כמובן, ישנו גם מצב המולטיפלייר, שנועד לשיתופי פעולה והטרלות של חבריכם הקרובים ואנשים מרחבי הרשת.


מתי: 25 בפברואר

פלטפורמות: Xbox Series X/S, PS4, PS5, Xbox One, Microsoft Windows

Marvel's Midnight Suns

הפרויקט השאפתני של מארוול והמפתחת 2K, שמאגד את ההרכב הכי מכובד של גיבורי המותג ככל הנראה מאז Marvel: Ultimate Alliance. מדובר במשחק מבוסס-תורות, בסגנון משחקי XCOM (של אותה המפתחת (Firaxis Games), שיאפשר לשחקנים לעצב דמות גיבור/ה ייחודים ולצוות אותם לגיבורי-על שונים וכנגד כוחות האופל.


עלילת המשחק מתארת את תחייתה מחדש של לילית (Lilith), אם כל השדים המתכננת להגשים נבואה אפלה שתשמיד את העולם ומעבר לו. כנגד האיום המתקרב' גיבורינו מחליטים להעיר את "הצייד", לוחם אגדי שהביס את לילית בעבר וניחן בכוחות יוצאי-דופן. בתור ה"צייד" תזכו להתפתח כלוחמים מן המניין, לבחור את יכולתכם ואף להכיר באופן רשמי ולפתח קשרים עם בני בריתכם.


מתי: החצי הראשון בשנה, טרם הוכרז תאריך סופי

פלטפורמות: Xbox Series X/S, PS4, PS5, Xbox One, Nintendo Switch, Microsoft Windows


Starfield


הפרויקט החדש ומעורר הסקרנות מבית היוצר של Bethesda, שיעניק לשחקנים את האפשרות לצאת למסע אל האינסוף ומעבר לו. יוצרי הכותר השאפתני טוענים כי מדובר בחוויית הרפתקאות בסגנון Skyrim בחלל, במהלכה יתואר כיצד האנושות העתידנית הצליחה ליישב ולחקור את סודות היקום.


המפתחת Bethesda שומרת על מרבית הפרטים העסיסיים בסודיות מרבית, אך שיתפה באתרה הרשמי כי השחקנים יוכלו ליצור לעצמם דמות בעיצוב אישי, לצד החופש לחקור החלל בחופשיות חסרת-תקדים. נכון לעכשיו, הופץ רק טיזר שחושף ויזואליות יוצא מן הכלל, ורמזים ליקום מורכב ומלא בסודות שיבעירו בכם את החשק לדעת יותר - ובעיקר ישאירו אתכם עם טעם לעוד.

מתי: 11 בנובמבר

פלטפורמות: Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Suicide Squad: Kill the Justice League


יחידת המתאבדים הפכה בשנה החולפת לאחד השמות החמים בעולם הקומיקס של DC, לכן היה רק מתבקש שהחבורה הפרועה הזו תקבל משחק רשמי מבית Rocksteady Studios ו-Warner Bros. Interactive. לאחר מאורעות Batman: Arkham Knight המצוין, הסיפור יתמקד במאבקם של הנבלים האהובים בחוצן המרושע ברייניאק (Brainiac), שפלש לכדור הארץ עם צבאו והצליח לשטוף את מוחם של גיבורי ליגת הצדק.


המשחקיות תתבסס על סגנון אקשן-הרפתקה קואופרטיבי בגוף שלישי, שיאפשר לשחקנים לבחור אחד מבין ארבעת המשתתפים של כוח משימה אקס: הארלי קווין, קפטן בומרנג, דדשוט וקינג שארק. לא זו בלבד, במצב הסינגלפלייר יהיה ניתן להחליף בין הדמויות בכל רגע נתון ובמצב המולטיפלייר תוכלו לבחור את הדמות האהובה עליכם ולהצטרף למאבק לצד חבריכם.


מתי: 2022, טרם הוכרז תאריך סופי

פלטפורמות: Xbox Series X/S, Microsoft Windows, PS5


Hogwarts Legacy


מתגעגעים לעולם הקסמים של הארי פוטר, אבל מעוניינים גם לחקור את מורשתו דרך נעליים חדשות? למרבה המזל, Avalanche Software ו-Warner Bros. Interactive רקחו בשקט מוחלט את Hogwarts Legacy, משחק תפקידים בסגנון עולם פתוח שמתרחש בשלהי המאה ה-19 הקסומה.


השחקנים יוכלו להגשים את חלומם הגדול ולטייל כתלמידים טריים במרחביו העשירים של בית הספר לכישוף ולקוסמות הוגוורטס, להתמיין לבית שהכי מתאים להם ולבחור לאילו שיעורים עליהם לגשת במהלך הסמסטר. המשחק יכלול גם אינספור מקומות איקונים נוספים, בהם היער האסור וכפר הוגסמיד, ובין השאר אף יאפשר לשחקנים לבצע כשפים, לרקוח שיקויים ולאלף חיות מופלאות.


מתי: 2022, טרם הוכרז תאריך סופי

פלטפורמות: PS4, Xbox Series X/S, PS5, Xbox One, Microsoft Windows

God of War: Ragnarok


ראגנארוק (Ragnarök) בפתח ואיתו קץ הימים של המיתולוגיה הנורדית. במשחק ההמשך שרבים מכתירים כזה שהם הכי מצפים לו השנה ב-PS5/4, נזכה להמשיך את מסעם של קרייטוס ובנו אטראוס, כשלוש שנים לאחר המשחק הקודם. כעת, הם ינסו למנוע את התגשמותה של הנבואה ההרסנית בדבר סוף העולם.


מטרתם הנוכחית תהיה למצוא את המלחמה הנורדי טיר (Týr), שככל הנראה מוחזק בשבי ולו כל התשובות לעתידם של תשעת העולמות. אם לא די בכך, השניים יאלצו גם להתמודד כנגד אל הרעם הסדיסטי והמוצק תור - תשכחו מגרסתו החביבה בסרטי מארוול - והאלה-מכשפה פריה (Freyja), שמחפשים נקמה על מות צאצאיהם. לפי טריילר החשיפה ששוחרר, מסתמן שהמשחק יישאר נאמן למכניקת ה-RPG והעולם הפתוח של קודמו, בו נצא למסע אפי נוסף עם קרייטוס ובנו.


מתי: 2022, טרם הוכרז תאריך סופי

פלטפורמות: PS4, PS5

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl


למעלה מ-15 שנים לאחר שיצא לראשונה המשחק האיקוני ואפוף המסתורין S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, סוף-סוף ולאחר ציפייה ארוכה מצד מעריצי הסדרה - הוא זוכה לסיקוול. המשחק המקורי, ששאב את השראתו מסרטו המופתי של אנדריי טרקובסקי סטאלקר (וכן הספר פיקניק בשולי הדרך, עליו הוא מבוסס), הכיר לשחקנים את ה"אזור" - שטח רדיואקטיבי שורץ סכנות ופעילויות על-טבעיות.


כעת אנו מתמקדים בסאטלקר טרי בשם סקיף (Skif), שהוא כינוי לכל אדם אמיץ מספיק שמוכן להיכנס ל"אזור" כדי להשיג חפצים נדירים ובעלי כוחות בלתי-מוסברים. בטריילר הגיימפליי ששוחרר, קיבלנו טעימה מהגרפיקה המהפנטת - הודות למנוע ה-Unreal 5 - וכן למשחקיות אימרסיבית של ירי בגוף ראשון ואלמנטים של הישרדות ואימה כנגד כוחותיו האפלים והמוזרים של ה"אזור".


מתי: 8 בדצמבר

פלטפורמות: Xbox Series X/S, Microsoft Windows

ועכשיו תורכם, מה המשחק שאתם הכי מצפים לה בהמשך השנה? מוזמנים לספר לנו בתגובות.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.


bottom of page