top of page

תודה!

כל מה שצריך לדעת לקראת "חולית" של דני וילנב

עודכן: 24 בפבר׳

הטריילר החדש והמרהיב של "חולית" הגיע, וזאת הזדמנות מצוינת להזכיר כמה נקודות חשובות בנוגע לאחד הפרויקטים הקולנועיים השאפתניים של השנים האחרונות, וככל הנראה הסרט הגדול והמבטיח של השנה בבימויו של דני וילנב.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


1) הבמאי: אחרי תשעה סרטים, בהם "אסירים", "אויב" וטרילוגיית ה"תראו איך אני עושה שלוש שנים ברצף סרטים מדהימים אחד אחד כאילו כלום", הלא הם "סיקאריו" (2015), "המפגש" (2016) ו"בלייד ראנר 2049" (2017) – "חולית" יהיה סרטו העשירי של דני וילנב. במאי שלקראת אמצע העשור החולף קיבע את מעמדו כאשף, הפך לאיזו מוטציה איפשהו בין נולאן לארונופסקי וגרם לכל הפקה עתידית שלו לעורר סקרנות אדירה.


2) ההיסטוריה: אחרי גרסתו של דיוויד לינץ' ב-1984, תהיה זו הפעם השנייה בלבד בה קם יוצר מספיק אמיץ כדי לעבד את ספרו של פרנק הרברט למסך הגדול. בסרט דוקו מצוין מ-2013, מספר הבמאי הצ'יליאני אלחדנרו חודורובסקי על ניסיונו שלא צלח לעבד את הספר לקולנוע בשנות ה-70, בסרט שתוכנן להיות בן לא-פחות מ-10 שעות ובהשתתפות כמה מגדולי אמני התקופה, בהם: סלבדור דאלי, אורסון וולס, גלוריה סוונסון, אלן דלון ואפילו מיק ג'אגר.

3) ההווה: וילנב מקווה לעמוד במשימה המאתגרת בכך שיפצל את הספר לפחות לשני חלקים (הסיקוול בדרך), זאת לדבריו "במטרה לשמור על הסיפור המקורי ולא לחתוך אותו למיליון חתיכות". עוד הוא הוסיף כי הוא מקווה להפוך את הסרט, בהתאם למורשתו של חודורובסקי, ל"מלחמת הכוכבים" שמעולם לא ראינו. בראיון עמו הוא הסביר שהרבה מהרעיונות המרכזיים של בסאגה של ג'ורג' לוקאס הגיעו מ"חולית", לכן יהיה אף יותר מאתגר להתמודד עם הפרויקט.


4) ה-קאסט, הצלם והזימר: ב"חולית" מככב קאסט פסיכי בהובלת טימותי שאלאמה, אוסקר אייזק, ג'וש ברולין, דייב בטיסטה, רבקה פרגוסון, ג'ייסון מומואה, זנדאיה וחוויאר בארדם. על הסינמטוגרפיה אחראי הצלם המוכשר שהועמד לאוסקר גריי פרייזר ("כוננות עם שחר", "רוג אחת") ואת התסריט עיבד לקולנוע וילנב (בפעם הראשונה בה הוא כותב את אחד מסרטיו מאז "האישה ששרה" ב-2010) יחד עם ג'ון ספייטס ("פרומתאוס") ואריק רות ("פורסט גאמפ", "כוכב נולד"). על הפסקול הופקד האנס זימר האחד והיחיד.


5) סוף-סוף זה מגיע: אחרי רצף דחיות בעקבות הקורונה, "חולית" יעלה לאקרנים באוקטובר הקרוב, ויוקרן גם ב-IMAX. כשהוא ייצא יחלפו בדיוק ארבע שנים מאז הפעם האחרונה בה עלה למסכים סרט של וילנב – הכי הרבה זמן שיעבור בין סרט אחד שלו למשנהו. אינדיקציה נוספת לכמות ההשקעתו, המנטלית והפיזית גם יחד בוודאי, בסרט שעוד נדבר עליו הרבה בהמשך השנה וכנראה גם זמן רב אחריה.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page