top of page

תודה!

סרטים למתקדמים: 5 פנינים חבויות (וקצת יותר) בסלקום TV

עודכן: 24 בפבר׳

אם אתם מנויים לסלקום TV או אם סתם בא לכם סרטים איכותיים להוסיף לרשימת הצפייה - קבלו חמש המלצות לסרטים מעולים שקיימים בשירות ושווה מאוד לצפות בהם. כמנויים ובכלל.

פנינים חבויות בסלקום TV | צילום: באדיבות Getty Images, AP
פנינים חבויות בסלקום TV | צילום: באדיבות Getty Images, AP

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


שוב אנחנו כאן עם המלצות לסרטים מגניבים שאולי לא הכרתם, אבל ממש-ממש כדאי לכם. אחרי כתבות ההמלצות לדיסני פלוס ולנטפליקס, הפעם הגיע התור של סלקום TV - לכאורה שירות נישתי יותר, שהוא גם פלטפורמה רב-ערוצית ולא שירות סטרימינג, ולכן כנראה גם פחות נגיש.


עם זאת, כל חמשת הסרטים שמופיעים ברשימה הנוכחית הינם כאלו עליהם אוכל להמליץ בפה מלא, ללא קשר לפלטפורמה כזו או אחרת, כיוון שמדובר בכמה מהסרטים הכי ייחודיים של עשרים השנים האחרונות (לצערי, בסלקום אין מבחר מעניין במיוחד של סרטים שיצאו לפני שנות ה-2000).

גם אם אינכם מנויים לשירות, קחו את הטקסט לפניכם כהמלצה כללית, אלו באמת סרטים מצוינים. כמו-כן, לסלקום יש גם ספרייה מוצלחת למדי של קולנוע ישראלי (והיא שווה כתבה נפרדת בפני עצמה).


"סיפורים פרועים" (Wild Tales) | בימוי: דמיאן סיפרון, 2014


קבוצת נוסעים במטוס מגלה קשר מפתיע וספציפי במיוחד שקושר את כולם; מריבה בכביש גוררת שני נהגים לדו-קרב עד לטיפת הדם האחרונה; כלה בזמן חתונתה מגלה שבעלה לעתיד בגד בה ומחליטה לפוצץ הכול. כל המקרים האלו ועוד מככבים בסיפורים פרועים - אנתולוגיית סרטים קצרים ארגנטינאית מבריקה ומרושעת במיוחד, שנדמית לעיתים כאילו טרנטינו ביים תסריט של האחים כהן. סאטירה מופלאה על הצורך האנושי בנקמה ועל השלכותיה. סרט שאני חוזר אליו ולחלקיו שוב ושוב ושוב מאז שצפיתי בו לראשונה, ושסיקוונס הפתיחה שלו הוא אולי הסרט הקצר האהוב עליי בכל הזמנים.

"אמריקן ספלנדור" (American Splendor) | בימוי: שרי ספרינגר ברמן ורובפולצ'יני, 2003


אולי אחד מסרטי הקומיקס האהובים עליי - והוא אפילו-לא-בדיוק סרט קומיקס. סיפורו של הארווי פיקאר, פקיד בית-חולים ביום ואמן שיצר החל משנות ה-70 את "אמריקן ספלנדור": קטעי קומיקס קצרים על חייו הקטנים והאפורים בקליבלנד. שיחות עם המוזרים של השכונה, תהיות פילוסופיות, התמודדות עם חרדות וצרות היומיום וקניית תקליטים - 20 שנה לפני שיוצרים כמו קווין סמית' בנו קריירה בדיוק מזה.


הסרט הוא מצד אחד עיבוד של הקומיקס ומצד שני ביוגרפיה על חייו של פיקאר, אדם לא קל לעיכול שרק על עצמו לספר ידע. אבל זו לא סתם ביוגרפיה: יש כאן משחק כפול ומרתק - ריסוק המחיצה בין הדוקומנטרי למשוחזר וחקר את השאלה "כיצד משתקפת אישיותו של אדם דרך כל יצירותיו בכל מדיום". הוא מפגיש את פיקאר האמיתי עם בן דמותו בסרט (פול ג'יאמטי בהופעה מצוינת) ויחד הם תוהים על אופי דמותו של פיקאר בקומיקס.

 

"חיות אמריקאיות" (American Animals) | בימוי: בארט לייטון, 2018


והנה סרט נוסף ששובר בצורה מבריקה את הגבול בין התיעודי לעלילתי, בדרכו שלו. הוא עוסק בקבוצת סטונדטים שמחליטה לשדוד ספר נדיר במיוחד מספריית האוניברסיטה, בעיקר לשם הריגוש, אחרי שלמדה כיצד לבצע שוד דרך צפייה בסרטים כמו כלבי אשמורת. בארט לייטון, במאי סרט הדוקו המופתי המתחזה (The Imposter), מספר גם כאן סיפור מטורף בכמה גרסאות סותרות במכוון, בעודו מעניק חשיבות גבוהה יותר לזכרונות סובייקטיבים מאשר לאמת המדויקת.


הסרט משלב גם הוא בין שיחות עם גיבורי הפרשה המקוריים לסצנות משוחזרות בכיכובם של אוון פיטרס (ג'פרי דאהמר בסדרת הלהיט של נטפליקס, סרטי אקס-מן) ובארי קיוגאן (דנקרק, נצחיים). לאחר מכן, מכניס את האנשים האמיתיים לתוך השחזור ונותן להם לפרש את הסיטואציה מנקודת מבטם. התוצאה היא קומדיית-פשע סוחפת, חגיגה של קולנוע שמבוססת על סיפור אמיתי אך רק באופן עקרוני.

"חברים לרצח" (Shallow Grave) | בימוי: דני בויל, 1994


סרט הביכורים של דני בויל (כן כן, עוד לפני טריינספוטינג) עוסק בשלושה שותפים לדירה וחברים טובים. כל אחד מהם בן אדם יותר דוחה מהשני, והם מגלים ששותפם הרביעי מת בפתאומיות והשאיר מזוודה מלאה במזומנים. השלושה מחליטים לקבור את הגופה בסתר ולנסות ולחפש דרכים להלבין ולהתחלק בממון שנותר. אך כידוע, כסף מעוור עיני חכמים ועוד יותר עיני חארות - והשלישייה פונה מהר מאוד למאבק מדמם אחד כנגד השני.


בסרטון הראשון כבמאי, לפני קרוב ל-30 שנה, בויל מצליח לייצר קומדיה-שחורה כיפית במיוחד. סרט קטן בהרבה ושונה למדי מרוב מה שיעשה בהמשך, כולל ברמת השפה הקולנועית והמשחקים הוויזואליים. זו גם אחת הפעמים היחידות שממש מרגישים את בויל כבמאי וכיוצר צעיר ורעב, ובעיניי לפחות, חבל שלא המשיך באותו הקו. מי שעוד פרץ בזכות הסרט הזה בדיוק הוא יואן מקגרגור שמסתער על התפקיד הראשי ומוכיח לראשונה את האיכויות שידגים בשלושת העשורים הבאים.

 

"המתווך" (The Middleman) | בימוי: אתגר קרת ושירה גפן


ואחרונה חביבה, מיני-סדרה שקיומה התספס לחלוטין אצל הקהל הרחב וזאת על אף שמדובר בסדרה מקורית מאת אתגר קרת ובת-זוגו הבמאית שירה גפן. למרות הרקע הישראלי של היוצרים, הסדרה דווקא דוברת צרפתית ועוסק במתי - מתווך דירות פריזאי שאין דרך יפה יותר להגדיר אותו מאשר לוזר.


מתי הוא אדם מרושש. הוא ישן ברכב שלו, גרושתו מתחמקת ממנו ואמא שלו נפטרת לפתע. הכול משתנה בין רגע כשקודם כל - הוא מקבל לידיו דג זהב קסום שמייעץ לו עצות; ושנית - אמו מורישה לו בהפתעה בניין דירות ישן שמתוכו ניתן לחזור בזמן לשנות ה-70.


כיאה לקרת, מדובר ביצירה סוריאליסטית, מוזרה ומצחיקה למדי. גם אם נפח הסיפור לא מצדיק את 180 הדקות שבהן נמשכת הסדרה, מדובר בחוויה שמומלץ אפילו לבלוע בשלמותה בערב אחד פנוי. חובבי הסופר ימצאו כאן את כל מה שהם אוהבים בסיפוריו הקצרים, בתוספת ניחוח אירופאי.

ועוד כמה: נוסף לסרטים עליהם דיברנו בהרחבה, תוכלו למצוא כיום בסלקום TV גם את חינוך רע, לא של אלמדובר, על פרשת השחיתות הכי מטורפת במערכת החינוך הציבורית בארה"ב; חינוך רע, כן של אלמדובר - ועוד מבחר יפה של סרטי הבמאי הספרדי; בתוך לואין דיוויס שאין לי מקום לתאר כמה אני אוהב אותו; דוג-מן האיטלקי והמרושע שעוסק בהתמודדות עם בריונות בגיל מאוחר; מבחר מפתיע ממיטב סרטי צ'רלי צ'פלין ועוד סרטים רבים נוספים.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page