top of page

תודה!

"אנחנו" - ביקורת סרט

עודכן: 2 בספט׳ 2023

עבודתו הקולנועית החדשה של ג'ורדן פיל ("תברח") מתגלה עד מהרה כעוד יצירה מבריקה ממוחו הקודח של הבמאי-תסריטאי המוכשר. סרט אימה-פסיכולוגית מקורי, מרתק, מעורר מחשבה ופשוט מצוין. "אנחנו", ביקורת.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


"אנחנו", סרט האימה החדש של ג'ורדן פיל ("תברח"), הוא בשתי מילים: "פאקינג פסיכי". זה מדהים, אבל תוך פרק זמן פעוט של שנתיים בלבד הפך פיל מבדרן וקומיקאי – המוכר בעיקר על יצירתו וכיכובו בסדרה הקומית "קי ופיל" – לשם לוהט בעולם סרטי האימה.


מעכשיו, כל פרויקט עתידי שלו בתחום יעורר סקרנות והתלהבות רבים. לפיכך, אין זה מפתיע כי בימים אלו הוא כבר שוקד על פיתוח סדרת אימה חדשה ל-HBO ואפילו כותב תסריט ל"המשך הרוחני" לסרט הקאלט "קנדימן".


סרטו הנוכחי מספר על משפחה שיוצאת לחופשה בבית נופש בסנטה קרוז. עד מהרה, הנאתם מופרת כשמשפחה אחרת, שנראית בדיוק כמוהם, מופיעה בבית החלומות ומתנכלת להם באכזריות. מעבר לכך באמת עדיף לא לדעת – תנו לסרט להפתיע אתכם.

כמו בסרט ביכוריו, גם כאן מוכיח פיל כישורי כתיבה ובימוי פנומנליים ומשלב בין אימה לקומדיה בצורה סנסציונית. הפעם, האימה לוקחת חלק משמעותי יותר – הסרט מתעלה ברמת הפחד על קודמו ומספר סצנות בו מורטות עצבים, עוכרות שלווה, מחרידות וחודרות עמוק מתחת לעור.


חלק גדול מכך נזקף לזכותה של לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות"), שמספקת הופעת משחק אדירה – מהטובות ביותר שראיתי השנה עד עתה. כאם המשפחה, תפקידה כמובן משמעותי והיא מתמסרת אליו באופן טוטאלי. אמנם המסתורין בסרט רב מדי ויש כמה פערים בעלילתו, כמו גם מהלך סיפורי מהותי אחד שניתן לצפות מראש, אך פגמים אלו בטלים בששים לעומת התוצאה הסופית.


כשמשלבים את האימה המשובחת, הקומדיה המרושעת, המסרים החברתיים המדוקדקים, הופעות המשחק הנהדרות, הפסקול המהוקצע, הצילום, הבימוי, כולם – מתקבל סרט אימה-פסיכולוגית מקורי, מרתק, מעורר מחשבה ופשוט מצוין.


דירוג סופי: 90 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page