top of page

תודה!

"האב": הזכייה של אנתוני הופקינס באוסקר היא מהמוצדקות אי-פעם

עודכן: 17 באוג׳ 2023

אנתוני הופקינס האגדי זכה הלילה בפרס האוסקר השני שלו לשחקן הראשי הטוב ביותר, והפך בכך לזוכה המבוגר ביותר אי-פעם בפסלון המוזהב, בקטגוריות הגדולות.

אנתוני הופקינס מתוך "האב" | צילום: באדיבות Embankment Films
אנתוני הופקינס מתוך "האב" | צילום: באדיבות Embankment Films

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


קרוב לשלושים שנים אחרי שהגיע להישג הנכסף על תפקידו המצמרר כד"ר חניבעל לקטר, מהנבלים המפחידים והחשובים בתולדות הקולנוע, הופעתו הפנומנלית בסרט "האב" היא זו שאפשרה את זכייתו הטרייה והמשמחת.


אם טרם צפיתם בסרט המדובר, דעו כי תזכו בו לא רק לדיוקן מקיף על מחלת השיטיון (דמנציה) הארורה ויחסי הורים וילדים, כי-אם גם לשיעור מופתי במשחק. ממרומי גילו, בהיותו בן 83, הופקינס מעניק תצוגת משחק מדויקת להפליא ומרגשת בעדינותה, שנכנסת מיד וללא-עוררין לפנתיאון. יכולותיו המהפנטות, שרק הלכו והשתבחו לאורך השנים, מגיעות כאן לשיא יפהפה ועוצמתי מאין כמוהו. במיוחד במערכתה האחרונה של היצירה, שפשוט מרסקת את הלב לרסיסים.

"האב" הוא סרט דרמה קטן, אנושי וכמו נחבא אל הכלים מבין הסרטים שהועמדו השנה לפרס הסרט הטוב ביותר. אבל בתחכומו המרענן וביחסו המתעתע והמפתיע אל טיבה של המציאות כפי שזו נחווית על-ידי גיבורה, הוא מתגלה במלוא הדרו כאחת הפנינים הנוצצות מכל של השנה החולפת. כשהוא מובל בידי הופקינס הדגול – שגם כך כבר נחקק מזמן בספר דברי הימים של הקולנוע – ולצדו אוליביה קולמן הנהדרת, אין פלא שהתוצאה כל-כך נפלאה.

 

לכל העדכונים, החדשות והכתבות אתם מוזמנים להצטרף אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page