top of page

תודה!

"האחרונים מבינינו": יוצרי הסדרה על ההבדלים בינה למשחק והתוכניות לעתיד

עודכן: 28 בפבר׳

לכבוד עליית "האחרונים מבינינו", יוצרי הסדרה, קרייג מאזין וניל דרוקמן, מספרים על ההבדלים בינה לבין למשחק, הקשר בין אלי וג'ואל והתוכניות שלהם להמשך.

בלה ראמזי ופדרו פסקל מתוך "האחרונים מבינינו" | צילום: באדיבות HBO
בלה ראמזי ופדרו פסקל מתוך "האחרונים מבינינו" | צילום: באדיבות HBO

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


האחרונים מבינינו (The Last of Us) עולה סוף-סוף לאוויר. כעת, יוצרי הסדרה, קרייג מאזין (צ'רנוביל) וניל דרוקמן (יוצר המשחק המקורי), ישבו לריאיון עם מגזין קוליידר (Collider), במהלכו סיפרו למה ניתן לצפות מהסדרה החדשה והמצופה כל-כך של HBO.


למי שלא מכירים, האחרונים מבינינו מתרחשת בעולמנו, לאחר התפרצות ויראלית שחירבה את החברה האנושית המודרנית. עשרים שנים אחרי נפילת הציוויליזציה וכשהעולם מאוכלס בידי יצורים דמויי זומבים, אחד השורדים שנותרו בחיים, ג'ואל (פדרו פסקל) נשכר כדי להבריח את את הנערה אלי (בלה ראמזי), מחוץ לאיזורי הסכנה. מה שמתחיל כמשימה קטנה מתפתח במהרה למסע אכזרי, שובר-לב ומשמעותי עבור שניהם.


אחרי שמגזיני הקולנוע והטלוויזיה בארה"ב כבר צפו וסיקרו את ארבעת הפרקים הראשונים בסדרה, מגזין קוליידר ערך ריאיון עם מאזין ודרוקמן. יחד הם סיפרו על השינויים בין המשחק לסדרה, הניסיון לשמור על אופיה המציאותי עד כמה שאפשר, מערכת היחסים המיוחדת בין ג'ואל ואלי, ניסיונם להימנע מיצירת סדרת זומבים בנאלית, ומדוע הם רואים את הסיפור כסופי.

קוליידר: הסדרה [לעומת המשחק] באמת מרחיבה את הרקע על הזיהום ומקורו לפני שהשתלט על העולם. מדוע זה הרגיש חשוב באמת להראות את מקורות המוטציה?


מאזין: ובכן, רצינו לבסס את התוכנית עם כמה שיותר מדע. המשחק עשה זאת טוב בהחלט, במיוחד עבור ז'אנר שבו יהיה קל לומר, "אה, יש זומבים, אבל הזומבים יוצאים מהאדמה". קורדיספס [שם מוטציית הזומבים ביקום האחרונים מבינינו] הוא מושג מרתק, והוא אמיתי לחלוטין. רצינו לדחוף את זה עוד קצת. רצינו לתת לעצמנו תחושת מציאות רבה ככל שיכולנו, כי ככל שזה אמיתי יותר - כך אנחנו מתחברים יותר לדמויות. היה לנו חשוב גם להכיר בכך שהקהל חכם יותר ביחס למגיפות מלפני חמש שנים.


אנחנו לא רוצים להעמיד פנים שהם לא יודעים דברים. למעשה, חלק גדול מהסיבה שהסדרה מתחילה כפי שהיא מתחילה [...] היא לומר, "תראו, ההקשר הוא שיש מגיפות ויראליות והן די מסוכנות, אבל יש משהו בחוץ. שם זה יותר גרוע. וזה אולי נשמע לכם מצחיק, אבל תנו לי להסביר למה". ואז, אתה מתחיל להבין, "אוי, זה לא טוב". וגם, זה היה שם כל הזמן. לכן, כשההתפרצות מתרחשת, היא לא מתרחשת באופן פתאומי וקפריזי. סוף-סוף זה קורה. זה תמיד היה קורה. במקרה פשוט היינו שם היום כדי לראות את זה.

הקשר בין ג'ואל לאלי הוא הלב של הסדרה. מתוך "האחרונים מבינינו" | צילום: באדיבות HBO
הקשר בין ג'ואל לאלי הוא הלב של הסדרה. מתוך "האחרונים מבינינו" | צילום: באדיבות HBO

קוליידר: הסדרה גם מבליטה את החיבור שהנדבקים חולקים זה עם זה ועד כמה הם מקושרים בגלל הפטרייה הזו. האם יש דרכים אחרות בהן העונה הזו תחשוף שיש יותר בנגיף ממה שראינו בעבר?


מאזין: זה מעניין. אני אגיד שיש דמות מהמשחק שיש לה נקודת מבט מאוד מעניינת לגבי הפטרייה. האבחנה שלו בנוגע לקורדיספס, שקשורה לכמה מהנושאים הגדולים יותר לגבי על מה הסדרה, ובאופן מוזר, מתחברת למהות היופי והסכנה הפוטנציאלית של אהבה. כך, חלק ממה שניל [דרוקמן] ואני רצינו לעשות היה רק לוודא שכל מה שבסיפור שבנינו כאן, כפי נוצר בהשראת העבודה שהוא עשה על המשחק, בסופו של דבר ניזון בחזרה לתוך הדבר שהכי חשוב לנו - היחסים של ג'ואל ואלי.

דרוקמן: קרייג [מאזין] צודק, יש תוספות מסוימות שהכנסנו לתוכנית, שמאוד אהבתי. רצינו להימנע מיצירת סדרת זומבים. יש לנו את הקליקרס [Clickers], מה שעוזר להבדיל בינינו [לסדרות זומבים אחרות], על-ידי אפיון שלהם ביותר מדרך אחת. אבל גם, הם יצורים כל כך מעניינים ומוזרים, והם משתמשים בהד כדי למצוא את דרכם. אבל עם אלו שהפכו לנגועים רק לאחרונה, היו לנו הרבה שיחות על איך זה יכול להיראות כי יש דברים מסוימים מהמשחק שלקחנו משם.


במשחק היו חלקיקים באוויר ואנשים נאלצו ללבוש מסכות גז, והחלטנו, בשלב מוקדם, שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בסדרה. בסופו של דבר, השיחות הללו הובילו אותנו לקנוקנות האלו [סוג של צמח]. ואז, רק מלחשוב על איך יש מעבר שמתרחש מנגוע אחד לאחר, כמו שפטרייה עושה, זה יכול להפוך לרשת שמחוברת זה לזה. זה הפך להיות מאוד מפחיד לחשוב שכולם עובדים נגדנו בצורה המגובשת הזו, קונספט שמאוד אהבתי, שהתפתח בסדרה.

ואל תשכחו שיש גם בלאוטרים (Bloaters) בדרך. מתוך "האחרונים מבינינו" | צילום: באדיבות HBO
ואל תשכחו שיש גם בלאוטרים (Bloaters) בדרך. מתוך "האחרונים מבינינו" | צילום: באדיבות HBO

קוליידר: כמה זמן אתם רואים את סדרת הטלוויזיה הזו רצה? האם זו סדרה שלדעתכם יכולה להימשך 5 או 10 עונות - או משהו שם ביניהן - או שהיא מרגישה יותר סופית מזה?


מאזין: הו, כן, היא סופית. אין לי הרבה עניין נרטיבי בכתיבת סדרה שנועדה להימשך תמידית, עד שהרשת תוציא אותה סוף-סוף מהאומללות שלה באיזושהי נקודה. אני כותב עד לסופים. סופים הם הכול בשבילי. אני לא יודע איך לכתוב, אם אני לא יודע איך זה נגמר. כמו-כן, אם לתוכנית אין סוף, זה אומר ששום דבר בסופו של דבר לא באמת מכוון. כל ההימור מתרוקן כי אם הרשת תחדש אותך, אז הכול בסדר, ואני לא יודע איך לעשות את זה.


לא אכפת לי לצפות בסדרות האלה. אני אוהב לצפות בסדרות האלה. אני פשוט לא יכול לכתוב אותן. אז יש לי את היתרון מהמשחק הראשון, שהקפנו אותו העונה, שיש לו התחלה, אמצע וסוף אמיתיים. ואז, הסיפור שנותר, שממשיך בעבודה ש-Naughty Dog [המפתחת] עשתה במשחק השני, הוא רב. כנראה שכמות הסיפור שנותר ייקח לנו יותר מעונה לספר. אבל לחלוטין, אני לא רואה בזה משהו שרץ עוד ועוד ועוד. אין לנו את השאיפה הזאת. השאיפה שלנו היא לספר את הסיפור שקיים, הכי טוב שאנחנו יכולים, במדיום אחר.

דרוקמן: כן, אני זוכר, בשלב מוקדם, ששאלתי את קרייג ו-HBO, "כמה פרקים צריכה להיות העונה הזו?" והתשובה הייתה, "כמה שהסיפור דורש, ולא יותר". ובדומה לכך, זו תהיה הגישה שלנו גם בעונות הבאות, לומר, "בסדר, זה יהיה כמה עונות שיידרשו כדי להגיע לסוף הזה, ולא יותר".


האחרונים מבינינו תעלה לשידור בישראל החל מה-16.1, ימי שני, ב-HOT, יס וסלקום TV. היא תהיה זמינה לצפייה גם בשירותי ה-VOD של החברות.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page