top of page

תודה!

"הבלדה על באסטר סקראגס" - ביקורת סרט

עודכן: 13 ביולי 2023

הסרט החדש של האחים כהן, שיצא בלעדית בנטפליקס, הוא יצירה קולנועית קטנה, נוגה ומרתקת שכמיטב המסורת הכהנית – בוחנת את אופיו, תפקידו ומהותו של האדם בעולם דטרמיניסטי ואבסורדי. "הבלדה על באסטר סקראגס", ביקורת.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


"הבלדה על באסטר סקראגס" הוא סרט אנתולוגי המחולק לשישה סיפורים שונים, שכולם מתרחשים במערב הפרוע והקשר ביניהם הוא רעיוני בלבד. החלק הראשון מציג הרפתקה קצרצרה של טים בלייק נלסון כקאובוי מזמר, כריזמטי וזחוח; השני עוסק בג'יימס פרנקו שמנסה לשדוד בנק; השלישי ואולי העצוב מכולם – מכניס את ליאם ניסן שוב לנעליו של אדם שבתחילה קשה לקבוע אם הוא אינטרסנט או צדיק (מחוות ליהוק ברורה ל"רשימת שינדלר").


ברביעי טום ווייטס האדיר יוצא לחפש זהב; החמישי והארוך מכולם מספר על זואי קאזאן ומסעה המטלטל אל עבר עיירה חדשה; ובשישי והאחרון, ברנדן גליסון ושותפו הם ציידי ראשים שנוסעים במרכבה עם שלושה זרים אל עבר סוף ידוע מראש.

באופן כללי, כל ששת הסיפורים יפים ולמרות פרק הזמן הקצר שעומד לרשותם – הם מעניקים מורכבות רגשית ומעוררים הזדהות וחיבה אל גיבוריהם. החלש וגם הקצר מכולם הוא השני (בו מככב פרנקו), שמשכו לא עולה על 12 ורעיונותיו ופשטותו נבלעים בין שאר האפיזודות. את החלק הטוב מכולם קצת קשה יותר לבחור, שכן לכל אחד הקסם, האנושיות והמאפיינים השובים והייחודים לו. לפרוטוקול: התחרות הצמודה עבורי היא בין 1, 3 ו-5.


אילו היה גם איזשהו קשר עלילתי בין הסיפורים, הסרט יכול היה רק להרוויח. כי על אף היותם מחוברים ברמת הדרש ובהיבט הנתון לפרשנות, ברמת הפשט, זו הסיפורית הבסיסית, חסרה איזושהי חותמת שתקשור את כל המעשיות יחד.

מתוך "הבלדה על באסטר סקראגס" | צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך "הבלדה על באסטר סקראגס" | צילום: באדיבות נטפליקס

ובכל זאת, כאמור, יש המון מה לקחת מהסרט הזה. ברונו דלבונל, שצילם עבור הכהנים גם את "בתוך לואין דיוויס" ובשנה שעברה צילם את "שעה אפלה" (על שניהם הועמד לאוסקר) הוא הצלם גם פה והוא עושה עבודה מצוינת. על הפסקול המשובח אמון קרטר בורוול, שעובד עם האחים עוד מתחילת הקריירה שלהם.


בסך הכל, מדובר בחוויה נהדרת, מרירה-מתוקה, שמפרקת ומרכיבה מחדש את ז'אנר המערבון. ממתק נוסף מממלכת השוקולד האגדית של צמד האחים המופלאים.


דירוג סופי: 80 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.


bottom of page