top of page

תודה!

"חיפוש" - ביקורת סרט

עודכן: 25 ביולי 2023

לפני שאפרט על מגרעותיו ומעלותיו, אומר כבר עכשיו: "חיפוש" הוא סרט חדש ואותנטי שבסופו של דבר בהחלט כדאי לכם לראות. "חיפוש", ביקורת.

הגימיק שלו, וכן זה לחלוטין גימיק, די פשוט: כולו מוצג דרך מסכי מחשב, סמארטפונים או מצלמות נסתרות. כלומר, למעט סרטים בודדים ("הסר חבר" כמובן), מדובר ביצירה שהאופן בה עלילתה מועברת – חלוצי, מקורי וראוי להערכה.


זהו סרטו הראשון של הבמאי הצעיר (רק בן 27) אניש צ'אגנטי והוא מספר על אב חד-הורי (ג'ון צ'ו, טרילוגיית "הרולד וקומר"), שיוצא למסע חיפושים נרחב ומפותל אחרי בתו שנעלמה במסתוריות. מעקב בו יגלה סודות מטרידים על מי שהחשיב כאדם הכי קרוב אליו בעולם.


בכל הנוגע לפן הטכני, מדובר בעבודה מרשימה – הסרט עשוי היטב, משוחק כהלכה, מותח לעיתים ובעיקר מהנה. לא משהו שיגרום לכם לשבת על קצה המושב ולכסוס ציפורניים מלחץ, אבל כן מספיק כדי להשאיר אתכם ערניים ומסוקרנים.

הבעיה מגיעה בתסריט, וכאן נשאלת השאלה עד כמה המרכיב הזה קריטי עבורכם. בעיני, תסריט הוא הלב הפועם ביצירה. במקרה שלנו: התסריט הוא, איך לומר, נורא הוליוודי. כזה שהולך רוב הזמן בדרכים המקובלות ולא מעז לסטות מהן. לכן, למעט נקודת שיא מצוינת אחת, הוא גם לא ממש מפתיע.


גם מבחינת המסרים והלקחים אין לסרט יותר מדי אמירה. הוא בעיקר נוגע קלות בסוגיות שסדרות כמו "מראה שחורה" או "חוליגן אמריקאי" בחנו לעומקן.


יתכן שזו אשמת ההפקה שהעדיפה ללכת על בטוח, אך אילו רק הסרט היה מעז יותר, אמיץ יותר, מטלטל יותר – הוא יכול היה להפוך לגדול באמת ולא רק לכיפי, נחמד ומרענן.


דירוג סופי: 70 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

הביקורת נכתבה בחסות פורטל פרסום מאמרים.

bottom of page