top of page

תודה!

"מורביוס": מה ידוע לנו על הסרט עד עכשיו

עודכן: 13 ביולי 2023

בשבוע שעבר, אולפני סוני (Sony Pictures) שחררו סצנה שלמה ואקסלוסיבית מסרטם הקרב ובא "מורביוס", בכיכובו של ג'ארד לטו. לצד הטיזר-טריילר ששוחרר לפני כחצי שנה והטריילר המלא שעלה לפני כחודש - נדמה שהסרט מתחיל להפוך ליותר ויותר מסקרן.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


הסצנה החדשה מתארת את הטרנספורמציה אותה עובר דוקטור מייקל מורביוס, בעודו מנסה לרפא את עצמו. בשניות ספורות, הוא הופך ממדען החולה במחלת דם נדירה לערפד בעל כוחות-על רבים.


בעודו שוכב במעבדה הממוקמת בספינת משא, הוא עובר הליך רפואי מסתורי שאמור לרפא את מחלתו. לאחר כמה רגעים הוא נעלם מהחדר בו שהה, כשמאבטח אחד מתחיל לחפש אותו, אדם דמוי ערפד מתנפל עליו ועל מאבטחים נוספים שמגיעים בעקבותיו. לאחר מרדף ממושך, מתעורר מורביוס עם דם על שפתיו, מסתכל על עצמו ונראה מופתע. באורח פלא, מראהו העטלפי נעלם וכשהוא מביט בראי הוא רואה את עצמו שרירי ובריא לחלוטין.

ג'ארד לטו מתוך "מורביוס" | באדיבות פורום פילם
ג'ארד לטו מתוך "מורביוס" | באדיבות פורום פילם

נכון לעכשיו, לא ברור מהו סדר ההתרחשויות בסרט. בטריילר הקודם, נדמה כי תהליך ההשתנות קורה במערת עטלפים מרוחקת בטבע, אליה מגיע מורביוס במסוק. עם הגעתו, החוקר סימון סטראוד (בגילומו של טייריס גיבסון) מספר לו שמצאו אותו בתוך ספינה חודשיים אחרי היעלמותו (לפי העריכה נדמה שההיעלמות קרתה אחר המסע למערה), אך בסצנה החדשה נדמה שתהליך ההשתנות קורה בספינה עצמה. בקיצור, נדמה שיש מספר הטעיות ביחס למה שבאמת קורה בסרט.


נוסף על כך, נקודה חשובה בנוגע למורביוס בקומיקס היא שהוא למעשה פסואדו-ערפד. כלומר, אין לו את כל הכוחות הקלאסיים המשויכים לערפדים טהורי-דם, ולא את כל החולשות שלהם - חולשותיו הן ככל הנראה תאוות דם, ורגישות קלה לאור שמש. לפיכך, מסקרן לתהות אם הוא יסתגל למצב החדש, ייאמץ במהרה את זהותו המשודרגת ויהפוך לאנטי-גיבור, בדומה לכיוון שראינו כבר בסרטי ונום.


לעומת זאת, יתכן שנחזה במקרה הפוך, בו מורביוס יחל להטיל ספק בעקבות תאוות הדם והצורך להרוג, והוא ינסה להיפטר מהתכונות האלה או אולי אפילו מכל הכוחות לחלוטין. אפשרות נוספת, ואולי פחות סבירה, היא שהוא יהפוך לנבל מוחלט - אך לאור דוגמאות העבר נדמה שיותר משתלם לאולפנים להשקיע באנטי-גיבורים כמו ונום ולוקי.

ג'ארד לטו ואדירה אורחנה מתוך "מורביוס" | באדיבות פורום פילם
ג'ארד לטו ואדירה אורחנה מתוך "מורביוס" | באדיבות פורום פילם

לקראת סיום, חשוב לציין כי מהטריילרים נדמה שגם הסינמטוגרפיה ייחודית ביחס לסרטים מז'אנר הקומיקס. בטריילר הראשון אנחנו רואים כוחות על נוספים בהם מורביוס מחזיק, ביניהם איכון הד (Echolocation) וראיית לילה. האפקטים הדיגיטליים על שניהם יפים מבחינת ויזואלית, ומתבלטים לטובה לעומת הכוחות הגנריים שאנחנו רגילים לראות בשפע סרטי גיבורי העל בימינו. שוט מיוחד במראהו קיים גם בסצנת הטרנספורמציה: כשמורביוס רודף אחר המאבטחים בספינה אנו מתלווים אליו במשך כמה שניות, המצלמה ממוקמת בנקודת המבט שלו, ואנחנו רואים איך הוא זז בצורה על-טבעית על קירות ומעקות.


מתוך קידומי הווידאו השונים שפורסמו עד עתה, ניתן גם לזהות מספר נקודות-דמיון שמזכירות דמויות מן העבר. כך למשל, בסצנת הטרנספורמציה קיים אפקט ויזואלי הדומה בסגנונו לזה של אולפני מארוול על קפטן אמריקה (כריס אוונס), לפני שקיבל את הנסיוב בסרט הראשון בסדרה. ראשו של מורביוס כמו מודבק על כפיל גוף, וכתוצאה מכך הוא נראה חולה מאוד, כחוש, חלש ותשוש, בעוד מראהו של לטו עצמו הפוך. כמו-כן, אפקט נוסף ובעל דמיון לדמות אחרת, נמצא בסצנות בהן מורביוס זז במהירות או משתגר: האפקטים הוויזואליים בהם השתמשו להמחשת אותן הפעולות הן סוג של עשן צבעוני, והן מזכירות מאוד את עבודת ה-CGI בסצנות ההשתגרות של נייטקרולר בסרטי אקס-מן.

הסרט שיגאל את לטו מהתדמית שדבקה בו? מתוך "מורביוס" | באדיבות פורום פילם
הסרט שיגאל את לטו מהתדמית שדבקה בו? מתוך "מורביוס" | באדיבות פורום פילם

מוקדם לומר, אבל עם קצת מזל מורביוס עשוי לשקם את התדמית הרעה שנוצרה לג'ארד לטו (שלא בצדק לטעמי) בקרב מעריצי סרטי הקומיקס, לאחר שגילם את הג'וקר בסרט יחידת המתאבדים (2016). הקאסט איכותי (גם ג'ארד האריס, מאט סמית' ומייקל קיטון כאן), הסיפור מסקרן, האפקטים נראים מרעננים ויש בטריילרים כמה וכמה אזכורים ליקום הקולנועי של מארוול - כך שמי יודע, אולי עוד נופתע כולנו בגדול.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page