top of page

תודה!

"מה הסיכוי?" - ביקורת סרט

עודכן: 30 באוג׳ 2023

סת' רוגן ושרליז ת'רון אדירים יחד ב"מה הסיכוי?" – קומדיה רומנטית חדשה, מקורית, מחממת-לב ומצחיקה למדי.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


את הסרט ביים ג'ונתן לוין, שבתחילת העשור הסרט העניק לנו את "50/50", דרמה-קומית נהדרת נוספת שמשלבת בין הומור לרגש (התמודדות עם מחלת הסרטן) בצורה מרשימה להפליא.


מאז לוין לא ממש הצליח לשחזר את אותה ההצלחה (סרטו האחרון, "באמאשל'ך", היה מביך), אבל עכשיו נדמה שהוא שוב על דרך המלך, גם בעזרת תסריט שנון, רלוונטי וקצבי מאת דן סטרלינג ("ראיון סוף") וליז האנה ("העיתון").


סרטם הטרי מספר על עיתונאי סטלן (רוגן) שמתפטר מעבודתו ובצירוף מקרים הזוי נתקל באהבת נעוריו (ת'רון), שהיא כעת מהאנשים החשובים באמריקה: מזכירת המדינה של ארה"ב. הניצוץ בין השניים נדלק והיא שוכרת אותו לתפקיד כותב הנאומים שלה.


מכאן ואילך, הדרך רצופה בשלל בדיחות מוצלחות ואקטואליות מתמיד (עם קריצות רבות וקורעות לתרבות הפופ), ביקורת חזקה על הממשל, סיפור אהבה מקסים ומתקתק ומשחק וכימיה מצוינים בין רוגן לת'רון. הראשון מוכיח שוב איזה שחקן קומי מוכשר הוא ואילו השנייה מגלה איכויות קומיות מפתיעות במיוחד.

גם אושיי ג'קסון ג'וניור הצעיר ("הישר מקומפטון") ממשיך להשתפשף בתעשייה וזוכה לתפקיד משנה חביב ומשעשע, בוב אודנקירק ("סמוך על סול") מושלם בהופעתו הצנועה והמפילה ונראה אתכם מזהים את אנדי סרקיס (לנצח גולום) שמופיע לזמן מה גם הוא.


הבעיה העיקרית היחידה של הסרט היא שהוא נעדר קשיים כמעט לחלוטין וכשהם כן מגיעים – זה כבר מאוחר מדי והפתרונות נדמים קלים מדי. כמו-כן, בכל הנוגע לאמינות, ככל שהסיפור מתקדם הוא הופך פחות ופחות אמין, עד לרמה של פנטזיה.


לציניקים בינינו זה עלול להפריע נורא, אך עבור מי שלא – הדבר עשוי לתרום לתחושת הסאטירה הפוליטית שמבליחה לעיתים בסרט ואף מסייע ליהנות ממנו, לאהוב ולהתחבר לצמד גיבוריו ולצחוק עמם עד הגג פעם אחר פעם.


חוץ מזה, לא סתם הסרט נקרא כשם שנקרא – מה הסיכוי שהאירועים בו אכן יתרחשו? כפי שאומר הטאגליין שלו: לא סביר, אבל אפשרי. כמה כיף להתחיל כך את חודש מאי.


דירוג סופי: 80 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page