top of page

תודה!

חסר תקדים: המהפכה השקטה של "כאן 11"

עודכן: 6 באוג׳ 2023

תנופת סדרות המקור של ערוץ כאן 11 בחודשים האחרונים תיזכר כאבן דרך בהיסטוריית הטלוויזיה הישראלית. אי-אפשר – פשוט אי-אפשר – להפחית מגודל התופעה חסרת התקדים הזאת.

מתוך "שעת נעילה" | צילום: באדיבות כאן 11
מתוך "שעת נעילה" | צילום: באדיבות כאן 11

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


"קופה ראשית", "טהרן", "מנאייכ" ועכשיו "שעת נעילה", לא זכור לי גוף שידור בארץ שהצליח לנפק כאלו הצלחות ענק, בזו אחר זו, בקצב כל-כך מסחרר. סדרה אחר סדרה, שוב ושוב ובכזו מהירות ויעילות – באופן מעורר-הערכה תאגיד השידור הישראלי ממנף את תעשיית הסדרות בארץ ומזניק אותה להישגים חדשים ומופלאים.


זה לא חלילה שלא היו לנו סדרות איכות לפני, היו גם היו, רבות, טובות ונהדרות. אבל בזמנים קשים כאלו, בהם התעשייה נפגעה קשות, נדמה כי ההישגים של כאן ראויים להערכה אף יותר. עזבו לרגע את איכות הסדרות, עליה כמובן תמיד ניתן להתווכח ולאהוב כל אחת יותר או פחות. מה שחשוב במיוחד הוא שאנחנו עדים לפרויקטים בקנה מידה עצום: יצירות ישראליות מקוריות, שעושות הרבה רעש גם בחו"ל, ומגיעות אלינו בחצי השנה האחרונה ללא-הרף.

"הזמר במסכה", "המרוץ למיליון", "נינג'ה ישראל", "אהבה חדשה" והשד יודע כבר מה עוד – בין כל הריאליטי המטומטם והמטמטם שכבר מזמן טימא את הערוצים המסחריים קשת 12 וערוץ 13, משמח לראות שלפחות ערוץ אחד לא מזלזל, מאלחש ומרדים את הקהל שלו. מענג לראות איך בשלוש שנים בלבד, אלו שחלפו מאז הקמתו, ערוץ כאן ממצב את עצמו כבית לטלוויזיית איכות כחול-לבן.


עם סיומה העתידי של "שעת נעילה" בדצמבר, עוד נדבר עליה כאן במגזין בהרחבה – על בעיותיה שללא-ספק קיימות ועל מעלותיה המרגשות גם יחד. עד אז, כישראלי, כאדם שמאמין ובטוח ביכולותיה של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארצנו, לא נותר לי אלא להוריד את הכובע בפני ערוץ "כאן 11" ולשמוח על שפע הפרויקטים הללו. זאת לא-פחות ממהפכה שקטה – והיא ראויה למלוא ההערכה.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

bottom of page