top of page

תודה!

"ג'ון וויק 3" - ביקורת סרט

עודכן: 12 באוג׳ 2023

קשה לתאר במילים את חווית האקשן המטורפת, הסוחפת והאנרגטית ברמות מטורללות ששמה "ג'ון וויק 3" – החלק השלישי בסדרה שמובילה את הז'אנר להישגים סנסציוניים, עם מספר סצנות פעולה שהן לא פחות מאמנות.

הסרט מתחיל בדיוק בנקודה בה השני נגמר – המתנקש האגדי ג'ון וויק נמצא במנוסה כשפרס בסך 14 מיליון דולר על ראשו וכל העולם בערך בדרך לחסלו. קיאנו ריבס האדיר כמובן חוזר לנעלי הגיבור משני הסרטים הקודמים וממשיך להוכיח שני דברים: הראשון, הוא פשוט נולד לתפקיד הזה. השני, בודדים הם כוכבי האקשן שנמצאים עמו כיום באותה הסקאלה.


ריבס מבצע 98% מסצנות האקשן והפעלולים בעצמו, ללא כפילים ובלי זיופים. בסרט הקודם הוא ביצע 95% מהן, כשהפעמים היחידות שלא היו כשדמותו נפגעה ממכונית או נפלה במדרגות במהלך קרב. יתרה מכך, לקראת הסרט הקודם התאמן הכוכב בן ה-54 באמנויות לחימה במשך שלושה חודשים, הפעם המכסה עלתה לחמישה והתוצאה ניכרת היטב בכל רגע ורגע.

הבמאי צ'אד סטהלסקי – פעלולן לשעבר ומי שאף שימש ככפיל של ריבס עוד בסרטי "מטריקס" – מנצל את היכרותם רבת השנים ומתעל בכישרון רב את יכולותיו של ריבס למקסימום האפשרי. כל זאת תוך שהוא מגלה מחויבות יוצאת-דופן לסרטי הסדרה, שהם ללא-ספק פרויקט חייו. יחד עם התסריטאי דרק קולסטד, השניים בראו עולם תחתון סוריאליסטי, אפל ומהפנט ובעל אתיקה, כללי משחק טריקיים ואפילו מסתורין.


אמנם עלילת הסרט קצת מתבלגנת ומבצעת עיקופים מיותרים באמצעו, חלק מסצנות הפעולה פחות מלהיבות מאחרות (כשמגיעים לרמה גבוהה צריך לשמור עליה) וגם הטון החצי-פארודי לפעמים מותח את הגבול, אך בכך מסתכמות בעיותיה המהותיות של חגיגת האקשן מטריפת החושים הזו. במיוחד אם צפיתם בשני הסרטים הקודמים וידוע לכם למה לצפות מבחינה סיפורית.

מתוך "ג'ון וויק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם
מתוך "ג'ון וויק 3" | צילום: באדיבות פורום פילם

כמו-כן, אל קיאנו מצטרפת הפעם גם האלי ברי חסרת המעצורים, שלדבריה התאמנה לקראת תפקידה במשך יותר מחצי שנה. יחדיו, השניים שמים ללעג סרטי אקשן גנריים, שנסמכים על ריבוי קאטים, מסך ירוק וחבריהם ("מייל 22" אני מסתכל עליך) במקום להתמקד בלחימה ובביצוע ברמה הגבוהה ביותר.


החל בסצנת קרב סכינים משוגעת, שהוציאה מהקהל בהקרנה בה נכחתי מספר קריאות "וואוווו" נלהבות ואף מחיאות כפיים, דרך סיקוונס מחשמל שמשלב יריות וכלבים מאולפים וקטלניים וכלה בסצנת מרדף אופנועים מושלמת, שחלק גדול ממנה צולם איכשהו בטייק אחד ארוך – "ג'ון וויק 3" הוא מנה משובחת של אקשן ברוטלי, מדמם ומענג.

ניתן להרחיב ולדבר על הסימבוליזם בסרטי הסדרה (והוא בהחלט קיים), הצילום והצבעים הממגנטים ואף לדון על הנבל המצחיק והנפלא, שבשבילו הכל זה משחק. אפשר גם לדבר על שני עוזריו הנינג'ות (המוכרים מסרטי "הפשיטה"), על הגיוון בסצנות הפעולה (סוסים וספרים הן לא מילים גסות) או על המחוות היפהפיות השונות לסרטי לחימה מהמזרח הרחוק. אך כל אלו הם בונוסים בקרנבל אקשן גרנדיוזי גם כך.


"ג'ון וויק" ממשיך להיות אחד ממותגי האקשן האמריקאיים העילאיים והחשובים שנוצרו. לשמור על רמה כזו במשך שלושה סרטים, זה הישג יוצא-דופן ולא נראה שלסטהלסקי או ריבס יש כוונות לעצור עכשיו. כל עוד האיכות הפנומנלית הזו תישמר – אין מה להוסיף מעבר ליאללה, תביאו לי את "ג'ון וויק 4" ועכשיו.


דירוג סופי: 80 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page