top of page

תודה!

"קריד 2" - ביקורת סרט

עודכן: 30 באוג׳ 2023

יותר מארבעים שנה לאחר פריצתו הגדולה עם "רוקי", סילבסטר סטאלון ממשיך להוכיח שהוא המלך הבלתי-מעורער של סרטי האגרוף. "קריד 2", ביקורת.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


הסרט החדש "קריד 2", אותו בין השאר כתב, הפיק ומככב בו בתפקיד האייקוני שהפך אותו לכוכב, הוא דרמת אגרוף קצבית, קוהרנטית ומרוממת נוספת – הפעם עם טוויסט קטנטן: איוון דראגו (דולף לונדגרן) מהסרט הרביעי, חוזר להטיל אימה יחד עם בנו המתאגרף שנראה כמו האח האבוד של "ההר" מ"משחקי הכס".


מבחינה עלילתית, אין בסרט יותר מדי הפתעות. יש יריב מהעבר, יש רצון בוער לנקמה, יש סיפור פשוט ולחלוטין צפוי, אך הביצוע הוא זה שהופך את כל העסק למרגש ומהנה מאוד. בהרבה מובנים, הסרט מתנהל בדומה ל"עלייתו של האביר האפל" – גיבור שחושב שהוא יודע הכל מבין מהר מאוד שלא, ויוצא בעל-כורחו למסע גילוי עצמי חדש.


יתרה מכך, זהו סרט שמפרק ובוחן גבריות – מה הופך גבר לגבר ומה מגדיר אותו ככזה. האם זה ביכולת להילחם בכל מחיר ולא לוותר? או האם זו היכולת לעשות החלטות שקולות ונבונות מבלי להיכנע ליצר? והאם אני פועל כדי להוכיח קודם כל לעצמי או לכל השאר? סטאלון בן ה-72, שנעזר בכתיבת התסריט בשלושה חבר'ה נוספים, מעלה ופותר שאלות מעין אלו לאורך הסרט וממרומי גילו מדגיש כי הדרמה, היחסים בין הדמויות והלקחים, חשובים לא פחות מהאקשן המלהיב.

מייקל בי. ג'ורדן, שתפס את המושכות בסרט הקודם כאדוניס קריד הגיבור, מספק גם הוא הופעה נהדרת ואמוציונלית ואפילו צמד הנבלים, איוון דראגו ובנו – זוכים ליותר מורכבות מכפי שניתן היה לצפות. הבימוי של סטיבן קייפל ג'וניור, שזהו בסך הכל סרטו השני, לא מגיע לאיכויות האדירות של ראיין קוגלר, במאי הסרט הקודם. ובכל זאת, הוא בהחלט מספק את הסחורה ועושה כמיטב יכולתו.


סצנת מונטאז' האימונים הקלאסית חיה ותוססת מתמיד, הפסקול של לודוויג גוראנסון ("הפנתר השחור") קצבי ומצוין, קטעים נוגעים ללב גם לא חסרים ובסך הכל – החוויה לא רק מבדרת, אלא גם משאירה לא-מעט חומר למחשבה.


דירוג סופי: 80 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page