top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תרותם סופר

"עשיר בהפתעה" - ביקורת סרט

עודכן: 20 ביולי 2023

הביקורות האוהדות באמריקה – וגם בארץ מסתבר – מאוד רוצות שתלכו ותאהבו את הקומדיה הרומנטית החדשה "עשיר בהפתעה", אבל בואו נדבר תכל'ס: הסרט הזה בכלל לא-משהו.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


בחורה ממעמד הביניים יוצאת עם בחור עשיר, בלי שהיא יודעת שהוא כזה. כשהבחור מזמין אותה עמו לסינגפור לחתונת חברו הטוב, היא מגלה לתדהמתה – בן-זוגה הוא פאקינג רוטשילד של המזרח הרחוק. כל זה קורה בתחילת הסרט ומשם וכמעט עד לסופו הוא מלא בחגיגות והילולות של עשירים. חוץ מזה: כלום. לא דמויות, לא קונפליקט, לא התפתחויות עלילתיות – שום דבר.


מדי פעם מבליחות להן בדיחות, חלק מצומצם מהן משעשע, הרוב מעלה גיחוך במקרה הטוב, אבל לא יותר. אז התסריט פח, הדמויות שטוחות וסטריאוטיפיות, רגש יש בקושי, ההומור לוקה בחסר, התפתחויות לא קיימות וקונפליקט מופיע רק בתחילת השליש האחרון של הסרט – עם מה נשארנו? קאסט שכולו אסיאתי שעושה דברים שבדרך-כלל אמריקאים לבנים עושים בסרטים. מדהים, כפיים, וואו.

בשלב מסוים אחת הדמויות אפילו אומרת "אני מרגישה כאילו אני חיה באופרת סבון" - נו שיט, שרלוק. קשה להאמין שמישהו באמת נדהם מהסרט עד כדי-כך שדירוגו ב-Rotten Tomatoes מגיע לזה של "הזאב מוול סטריט". ולא בכדי נשווה עכשיו בין שני הסרטים: שניהם קומדיות שמעניקות הצצה לחייהם הראוותניים של העשירים.

מתוך "עשיר בהפתעה" | צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט
מתוך "עשיר בהפתעה" | צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

אלא שבמקרה של "הזאב", יש הומור קורע ובשפע, דמויות מרתקות, הופעות משחק פנומנליות, ביקורת ומסרים מהותיים על החברה האנושית והחלום האמריקאי. וכאן: שוב, כלום מאלו. אולי רק שתי סצנות מוזיקליות יפות ואמנתיות – עם קאברים מקסימים לשירי פופ ידועים – שעושות נעים בלב.


אז נכון, אופי הסרטים שונה וכאן הפן הרומנטי דומיננטי יותר, ונכון את האחד ביים סקורסזה הדגול ואת האחר ג'ון מ. צ'ו שהרזומה שלו כולל את "ג'י איי ג'ו: סוגרים חשבון" ו"סטפ אפ 3" (זה מסביר המון). ובכל זאת, גם סרטים רומנטיים יכולים להיות שנונים, מעשירים ומצחיקים בו-זמנית: "אופטימיות היא שם המשחק", "500 ימים עם סאמר", "קח את זה כמו גבר", אפילו ב"קליק" של אדם סנדלר יש יותר לב ועניין. זה רחוק לחלוטין מלהיות המקרה כאן.

"עשיר בהפתעה" הוא אולי סרט בעל חשיבות: הצלחתו תביא לחיזוק השחקנים האסיאתיים בהוליווד. הרצון שהוא יצליח לגיטימי ומובן, אך לא על חשבון התפשרות על איכות קולנועית. סרט חשוב הוא לא בהכרח סרט טוב.


דירוג סופי: 40 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

Comentários


bottom of page