top of page

תודה!

"רפסודיה בוהמית" - ביקורת סרט

עודכן: 28 בפבר׳

"רפסודיה בוהמית" הוא סרט מאוד שטחי, אבל במלוא הכנות ולמרות ההסתייגויות בהמשך – זה לא מונע ממנו להיות פשוט כיף גדול. או במילים אחרות: אלו לא החיים האמיתיים. זאת פנטזיה.

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


הסרט מספר על להקת "קווין", מימיה הראשונים ועד לשיא הצלחתה במופע "לייב אייד", בו הופיעה אל מול מיליארד וחצי צופים מכל העולם בשידור חי. יותר מכל, קיימת התמקדות בסולן האגדי של הלהקה, פרדי מרקיורי (רמי מאלק) האחד והיחיד – ובאישיותו הצבעונית, המיוחדת ומלאת החיים.


כאמור, הסרט הזה רדוד. חסר-מורכבות כמעט לחלוטין. במקום להיכנס לעומקם של האירועים לאורך ההיסטוריה של אחת מהלהקות המשפיעות בעידן המודרני, הוא פשוט מדפדף בהם, מראה אותם ומתקדם הלאה. כמעט בלי לומר עליהם דבר.

סצנת הפתיחה בומבסטית ומכניסה ישר לעניינים – כשברקע השיר המרגש Somebody To Love – דבר שמתחבר היטב לשאר הסרט, שמציג את התמודדותו של מרקיורי עם האהבות בחייו ונטייתו המינית. עם הצורך והרצון האנושיים שלו להיות נאהב, אך גם עם ההסתרה הכואבת של זהותו המינית וחוסר יכולתו להיחשף בפני העולם.


הדבר המקומם הוא שהסרט מתאר גיבור שקשה לו עם נטייתו המינית – אם זה בגלל פחדים פנימיים או חששות מתגובות החברה – אבל במקום ליצור מכך אמירה קונקרטית ורלוונטית לימינו, לפתח שיח, ללמד: הוא פשוט יושב על הגדר. זה מצער מאוד וחבל מאוד וזוהי הביקורת הקשה היחידה שיש לי נגד הסרט הזה, שהולכת יד ביד עם הנאמר קודם – צורם כל-כך שהוא לא מתעמק ונכנס בעובי הקורה.

מתוך "רפסודיה בוהמית" | צילום: באדיבות פורום פילם
מתוך "רפסודיה בוהמית" | צילום: באדיבות פורום פילם

מצמד התסריטאים המועמדים לאוסקר, פיטר מורגן ("פרוסט/ניקסון") ואנתוני מקארטן ("שעה אפלה"), ניתן היה לצפות ליותר, אולם לאור כל הבעיות במהלך ההפקה – זה גם קצת בגדר נס שהסרט בכלל קיים.


מעבר לכך, על אף ריקנותו, אם אתם נמנים על מעריצי הלהקה ובא לכם לצאת עמם למסע קליל ונוטסלגי – אין שום ספק שתיהנו מ"רפסודיה בוהמית". סיקוונס הסיום מרהיב, מלהיב, סוחף ומגיש שחזור היסטורי מדויק – ואפילו שעד אליו כמעט אף שיר לא מושמע במלואו, גם שאר החוויה קצבית, מחממת-לב ומלאת-קסם.

התוצאה, בסופו של דבר, היא פרסומת מושקעת, ססגונית ותוססת באורך שעתיים ורבע, לאחת מלהקות הרוק המצליחות בהיסטוריה. כך שאם אינכם מקרב מעריציה או לפחות מכירים את שיריה הבולטים: לא בטוח שהסרט ידבר אליכם, כמו שהוא למשל יוכל לכבוש את בני הדור העתיד.


אם כן, תנו לרמי מאלק ("מר רובוט") להוכיח לכם מדוע מגיעה לו השנה מועמדות לאוסקר לשחקן הראשי הטוב ביותר – ובהחלט מגיעה. ותתכוננו להרפתקה, שבניגוד ללהקה האדירה אמנם לא תהפוך לבלתי-נשכחת, אך בהחלט תוציא אתכם עם חיוך רחב על הפנים ורצון עז לשמוע את מיטב שירי "קווין" בדרככם הביתה.


דירוג סופי: 70 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page