top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תרותם סופר

"קופסת הציפורים" - ביקורת סרט

עודכן: 26 באוג׳ 2023

סנדרה בולוק מככבת ב"קופסת הציפורים" – דרמת מתח פוסט-אפוקליפטית עם נגיעות אימה מובהקות, שהפכה בשבועות האחרונים ללהיט היסטרי בקרב מנויי נטפליקס.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


הסרט מספר על מלורי (בולוק) ומתרחש בשני קווי זמן שונים: הראשון, בו העולם נחרב על-ידי ישויות מסתוריות שגורמות לכל הרואה אותן להתאבד; והשני, חמש שנים אחרי, בו מלורי מנסה להגיע לבית מחסה עם בנה ובתה.


אם תשאלו אותי מדוע הסרט הזה הפך להצלחה כזו מסחררת, הרי שהתשובה פשוטה: הקונספט. הרעיון הבסיסי מסקרן – יש מפלצות שגורמות לאנשים להתאבד, כל הסרט אנחנו לא רואים אותן, עכשיו בואו ננסה להבין מה קורה פה ובינתיים נלווה קבוצה של שורדים שגורלם ברור מראש.

וכאן מתחיל הבלאגן: הסיפור צפוי. נורא. ולא זו בלבד, הדמויות בו יבשות וחסרות תכלית והן גם משוחקות באופן שנע בין סביר למזעזע. הבולט מכולם הוא ג'ון מלקוביץ', שאלוהים יודע מה קרה לו בעשור האחרון, בתצוגת המשחק המגוחכת ביותר שראיתי ממנו (וזה עוד אחרי תפקידו האיום הקודם ב"מייל 22").


המזל הוא שבולוק עצמה, שתופסת את מרכז הבמה, היא שחקנית מספיק טובה כדי לפצות על אלו שפחות – ובמספר רגעים היא אפילו מצליחה לרגש. למרבה הצער, אין די בכך כדי להציל את המותחן הלא מספיק מותח הזה, שנופל שוב ושוב לקלישאות מעייפות ונדמה כמו גרסה חיוורת, מקוצרת ונטולת מעוף של "המתים המהלכים" בימיה הישנים והטובים (אפילו יש פה דמות של מושיע בשם ריק).

מתוך "קופסת הציפורים" | צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך "קופסת הציפורים" | צילום: באדיבות נטפליקס

את הסרט ביימה סוזנה בייר ("מנהל הלילה") ותסריטו נכתב על-ידי אריק הייסרר. לפני שנתיים, הועמד הייסרר לפרס האוסקר לתסריט המעובד הטוב ביותר על "המפגש". גם הפעם, תסריטו המעובד מכיל רעיונות ומוטיבים מסקרנים, אך אלו פשוטים להבנה הרבה יותר מדי או שאינם זוכים לביטוי הולם ונותרים חלולים – וזה למעשה הדבר המבאס מכל.

בשורה התחתונה, "קופסת הציפורים" הוא הכלאה לא-מוצלחת בין מותחן קונספטואלי מורט-עצבים לסרט מדע-בדיוני חכם. יש בו ניצוצות של רגש, רעיונות יפים אך בוסריים ואפילו מספר סצנות מתח סבירות, אבל זה לא מספיק.


בגזרת המותחנים הקונספטואלים: "לא לנשום" ו"מקום שקט" יעיפו לכם את הפוני. בשביל מדע-בדיוני חכם: "המפגש" וסרטי אלכס גרלנד ("אקס מכינה", "העולם שאחרי: הכחדה") קיימים. ואם בכל זאת בא לכם הכלאה בין השניים: "משודרג" הוא סרט שלא דיברו עליו מספיק בשנה האחרונה.


דירוג סופי: 50 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

コメント


bottom of page