top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תרותם סופר

"זמנים קשוחים באל רויאל" - ביקורת סרט

עודכן: 24 בפבר׳

קרה לכם פעם שראיתם סרט ועד שלב נורא מאוחר בו לא הבנתם מה קורה, מי נגד מי ועד כמה באמת אמור להיות איכפת לכם מכל זה? כך בערך מרגישה חוויית הצפייה ב"זמנים קשוחים באל רויאל".

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


דרו גודארד תמיד היה יוצר מסקרן עם רעיונות מקוריים ונטייה עמוקה למסתוריות: אם זה בתסריטו לסרט האימה "קלוברפילד", בפרקים שכתב לסדרה "אבודים" או בסרט הביכורים שלו כבמאי "בקתת הפחד". אין ספק, מדובר בגרסה צעירה ופחות מוכרת של ג'יי ג'יי אברהמס.


הפעם, גודארד מגיש מותחן נוטף סטייל, בעל נגיעות חזקות של פילם-נואר והשראה ניכרת מטרנטינו (לא רק של "שמונת השנואים"). סרטו החדש מספר על מלון אניגמטי אליו מגיעים במקרה מספר אנשים אניגמטיים לא פחות, וכבר מהפתיחה אופיו ניכר: הוא מתחיל עם סצנה חידתית ולכאורה מנותקת, שיוצרת סקרנות לראות כיצד היא תתחבר לשאר הסיפור.

בהמשך, מופיעות סצנות שמדגימות ובוחנות יחסים בין אנשים – הסרט נשען על דיאלוגים, צילום ואווירה יותר מכל ואם תתחברו אליהם – כנראה שתתחברו לכולו. עבורי, החוויה הזאת הייתה מושכת עד לשלב בו דברים מתחילים לבוא על פתרונם. אז גם שאלתי את עצמי "מה, זה הכל?" ומהר מאוד גם השבתי "כן, זה הכל".

כריס המסוורת' מתוך "זמנים קשוחים באל רויאל" | צילום: באדיבות פורום פילם
כריס המסוורת' מתוך "זמנים קשוחים באל רויאל" | צילום: באדיבות פורום פילם

גודארד יוצר ובונה היטב מתח ולראות סרט בתחושה של "וואו, אין לי מושג מה קורה כאן" זה בהחלט כיף, במיוחד הפעם – כי האווירה עוטפת, הצילום יפהפה והבמאי מחלק את יצירתו לפרקים, לסיפורי משנה ולזוויות ראייה שונות. הבעיה היא שכשהפתרונות מתגלים הם מאכזבים ופשוטים מדי. וגם אם זו הייתה הכוונה, שכן היצירה מהווה אלגוריה עמוסה ומבולבלת לאופיה של הציווילזציה, בסיומה תחושת הסתמיות משתלטת.


אז כן, הסרט משוחק טוב (אבל רק טוב), מצולם נפלא – עם סצנת וואן-שוט אחת מהפנטת שכוללת מראות שקופות ומוזיקה מענגת – והוא גם מותח וכמו מזמין אותנו להשתתף במשחק מבולגן למדי. השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא קודם כל: עד כמה בא לכם להשתתף במשחק הזה? אם התשובה נוטה להיות חיובית, השאלה השנייה היא: עד כמה חשובים לכם הפתרונות לתעלומה? כי כאן כבר יתכן שתתבאסו.

כך או אחרת, אם בא לכם סרט אותנטי, שלמרות מספר בעיות שצפות במהלכו, ניכר כי הושקעה בו מחשבה – "זמנים קשוחים באל רויאל" לגמרי צריך להיות הסרט הבא שלכם. רק קחו בחשבון שאורכו נושק לשעתיים וחצי ובמערכה האחרונה והפחות טובה שלו – הוא כבר מתחיל לעייף.


דירוג סופי: 70 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

1 Comment


Ben Romano
Ben Romano
May 20, 2023

סרט מעולה ובכלל לא מבלבל והפתרנות שבו בכלל לא מהירים סרט שבשבילי מקבל 100 עגול

Like
bottom of page